Vintage Mustang Forums banner

1968 - kierunkowskazy nie działają

1 reading
1.4K views 30 replies 12 participants last post by  powool  
#1 ·
Zawsze byłem żenująco beznadziejny w sprawach elektrycznych. Światła awaryjne działają, ale kierunkowskazy nie. Od czego zacząć diagnozę?
Dzięki
 
#3 ·
Najpierw sprawdź skrzynkę bezpieczników, ponieważ często połączenie jest wadliwe na szklanych bezpiecznikach między końcem bezpiecznika a stykiem, w który się zatrzaskuje. Możesz po prostu spróbować przesuwać go w przód i w tył z włączonym przełącznikiem i sprawdzić, czy się uruchomią. Spróbuj również poruszać przełącznikiem i zobacz, czy zadziałają. Następnie spójrz na przerywacz, ponieważ kierunkowskazy i światła awaryjne to różne obwody z różnymi przerywaczami. Po wypróbowaniu szybkiego i brudnego, weź lampę testową i przetestuj przełącznik.
 
#4 ·
Dzięki za odpowiedzi. Myślę, że mój dzień właśnie się pogorszył.
Znalazłem bezpiecznik SFE14 - górny bezpiecznik na załączonym zdjęciu - był przepalony. Wymieniłem go, przekręciłem kluczyk i włączyłem kierunkowskaz i natychmiast się przepalił.
Niedawno wyciągnąłem deskę rozdzielczą i wymieniłem ramkę. Nie jestem pewien, czy kierunkowskazy działały, kiedy po raz pierwszy założyłem deskę rozdzielczą i dopiero teraz zauważyłem, że nie działają. Myślę, że coś zepsułem, kiedy ponownie instalowałem zestaw wskaźników i trzeba go będzie wyjąć. Najwyraźniej mam gorący przewód w obwodzie kierunkowskazów, który gdzieś się uziemia? Jakieś sugestie, gdzie zacząć szukać? Czy to może być przewód przerywacza, który nie jest podłączony?
Albo - czy uszkodzony przerywacz może spowodować przepalenie bezpiecznika?
Wyciągnąłem panel sterowania nagrzewnicą - i wciąż nie mogę znaleźć przerywacza. Naprawdę nie chcę ponownie wyciągać zestawu wskaźników - ale jeśli nie mogę zrobić tego dobrze za pierwszym razem, to tak się dzieje.
 
#7 ·
Jeszcze raz dziękuję za pomoc wszystkim. Wyciągnąłem ponownie zespół wskaźników i w krótkim czasie zapomniałem, ile to sprawia radości. Nie widzę żadnych ściśniętych przewodów ani nic niezwykłego, ale to nie znaczy, że coś tam się nie zepsuło i po prostu to przegapiam. Mój przerywacz kierunkowskazów był bezpiecznie zamontowany w klipsie za lewym wspornikiem deski rozdzielczej. Wyciągnąłem go i o ile wiem, jest to oryginalny przerywacz. Załączyłem zdjęcie. Czy jeśli się zepsują, mogą przepalić bezpiecznik? Czy jest sposób, aby go zdiagnozować, gdy jest wyjęty?
 
#11 ·
Kiedy wyciągnąłem zespół wskaźników, miałem nadzieję zobaczyć coś, co jest nie tak - jak spalone lub nagie przewody - ale wszystko wygląda dobrze. Wszedłem pod deskę rozdzielczą z latarką, ale nie widzę żadnych oczywistych problemów.

Image


Image


Ten czarny przewód na zdjęciu poniżej to dodatkowa masa, której obecnie nie używam.
Image

Image


Image


Image



Image


Jak wspomniałem, kierunkowskazy działały, zanim wyciągnąłem zespół wskaźników. Bez zespołu wskaźników nie mam zasilania kierunkowskazów, więc nie mogę ich przetestować. Czy istnieje sposób na przetestowanie sygnałów bez zespołu wskaźników? Co jeszcze powinienem sprawdzić/przetestować, gdy zespół wskaźników jest wyjęty?
 

Attachments

#16 ·
Skłaniam się ku sixtysevenGTconv.

Mam instrukcję serwisową z 68 roku (czyli rok różnicy od twojej) - schemat, który pokazuje zielony przewód przechodzący przez złącze kolumny kierownicy i do przełącznika pedału hamulca.

Image


Nie jestem pewien, czy to przerwa w izolacji?

Mike
 
#19 ·
Zgadzam się z sixtysevenGTconv.

Mam instrukcję serwisową z 68 roku (czyli rok różnicy od twojej) - schemat, który pokazuje zielony przewód przechodzący przez złącze kolumny kierownicy i do przełącznika pedału hamulca.

View attachment 994263

Nie jestem pewien, czy to przerwa w izolacji?

Mike
Cześć Mike,

Dzięki za odpowiedź. Dobre oczy - ta izolacja jest tam trochę postrzępiona, ale wciąż jest nienaruszona.
 
#17 ·
Mogłem niepotrzebnie wyciągnąć ten zestaw wskaźników - wstaw tu przekleństwo.
Znalazłem kolejny post VMF dotyczący kierunkowskazów tutaj
Post 6 zawiera te informacje:
Bezpiecznik 14A 'ACCY' chroni światła kierunkowskazów, lampę PRNDL (tylko automatyczna skrzynia biegów), światła cofania i radio (nie światło podświetlenia radia). 'Lewa' strona bezpiecznika jest połączona z zaciskiem ACC w stacyjce (który jest aktywny, gdy stacyjka jest w pozycji ON lub ACC) za pomocą przewodu BLK/GRN. 'Prawa' strona bezpiecznika jest połączona z CZERWONYM przewodem, który rozgałęzia się na cztery przewody w miejscu połączenia: ORG/YEL (do przełącznika TS), BLU/RED (do lampy PRNDL), BLK/RED (do lamp BU), YEL/BLU (do radia).

Zeszłego lata, oprócz prac nad deską rozdzielczą, zamontowałem nowe dywany i konsolę ACP - co było prawdziwym PITA w instalacji. Nasz samochód ma automatyczną skrzynię biegów i jeśli powyższe informacje są poprawne, moim problemem może być okablowanie do lampy PRNDL. Światła konsoli i światło PRNDL działały, gdy zostały zainstalowane. Pamiętam, że wiązka przewodów PRNDL nie została zmieniona i została wpięta bezpośrednio do nowej konsoli.
Kupiliśmy ten samochód w 1987 roku od pierwotnych właścicieli i był on prawdziwym klejnotem. Mogę tylko pomyśleć, że problem z kierunkowskazami wynika z czegoś, co zrobiłem, więc okablowanie światła PRNDL może być problemem. Być może będę mógł zdjąć górę konsoli i sprawdzić okablowanie.
Zawsze myślałem, że naprawianie problemów elektrycznych nie jest takie trudne, to znalezienie problemu jest trudne. Ale jeśli będę musiał wyciągnąć tę konsolę, ta teoria jest błędna.
 
#18 ·
Być może wyciągnąłem ten zestaw wskaźników niepotrzebnie - wstaw tu przekleństwo.
Znalazłem inny post VMF dotyczący kierunkowskazów tutaj
Post 6 zawiera te informacje:
Bezpiecznik 14A 'ACCY' chroni światła kierunkowskazów, lampę PRNDL (tylko automatyczna skrzynia biegów), światła cofania i radio (nie światło podświetlenia radia). 'Lewa' strona bezpiecznika jest połączona z zaciskiem ACC w stacyjce (który jest gorący, gdy stacyjka jest w pozycji ON lub ACC) za pomocą przewodu BLK/GRN. 'Prawa' strona bezpiecznika jest połączona z CZERWONYM przewodem, który rozgałęzia się na cztery przewody w miejscu połączenia: ORG/YEL (do przełącznika TS), BLU/RED (do lampy PRNDL), BLK/RED (do lamp BU), YEL/BLU (do radia).

Latem ubiegłego roku, oprócz prac nad deską rozdzielczą, zamontowałem nowe dywany i konsolę ACP - której instalacja była prawdziwym PITA. Nasz samochód ma automatyczną skrzynię biegów i jeśli powyższe informacje są poprawne, moim problemem może być okablowanie lampy PRNDL. Światła konsoli i światło PRNDL działały, gdy zostały zainstalowane. Pamiętam, że wiązka przewodów PRNDL nie została zmieniona i wpięta bezpośrednio do nowej konsoli.
Kupiliśmy ten samochód w 1987 roku od pierwotnych właścicieli i był on klejnotem. Mogę tylko pomyśleć, że problem z kierunkowskazami wynika z czegoś, co zrobiłem, więc okablowanie światła PRNDL może być problemem. Być może będę mógł zdjąć górę konsoli i sprawdzić okablowanie.
Zawsze myślałem, że naprawianie problemów elektrycznych nie jest takie trudne, to znalezienie problemu jest trudne. Ale jeśli będę musiał wyciągnąć tę konsolę, ta teoria jest błędna.
Czy nie możesz po prostu odłączyć światła konsoli pod deską rozdzielczą zamiast je wyciągać, aby wyeliminować ten obwód?
 
#25 ·
Kiedy dokładnie przepala się bezpiecznik? Natychmiast po przekręceniu kluczyka w stacyjce do pozycji włączonej lub akcesoriów? Czy dopiero po włączeniu kierunkowskazu? Zasilanie do migania przednich i tylnych świateł przebiega różnymi ścieżkami dla kierunkowskazów w porównaniu do świateł awaryjnych, aż do przełącznika kierunkowskazów. Kierunkowskazy i światła awaryjne używają tych samych przewodów wychodzących z kolumny kierownicy do świateł. Jeśli bezpiecznik przepala się po włączeniu zapłonu, może wystąpić zwarcie w zasilaniu kierunkowskazów do przełącznika kierunkowskazów lub w obwodzie innym niż kierunkowskazy, takim jak światło dźwigni zmiany biegów lub radio. W przeciwnym razie, jeśli bezpiecznik przepala się tylko po włączeniu kierunkowskazu, problem z pewnością dotyczy samego przełącznika kierunkowskazów.
 
#26 ·
Jeszcze raz dziękuję wszystkim. Wasza pomoc jest bardzo doceniana.
Kiedy wymieniłem bezpiecznik i przekręciłem kluczyk - miałem już włączony kierunkowskaz. Wszyscy macie rację - powinienem był przetestować to z wyłączonym kierunkowskazem i zobaczyć, czy przepali się tylko po włączeniu kluczyka.
Podłączyłem okablowanie do zespołu wskaźników, odłączyłem okablowanie do kontrolki PRNDL i bezpiecznik się nie przepalił, nawet gdy włączyłem kierunkowskazy - więc samochód znowu działa - z wyjątkiem kontrolki PRNDL. Mogę z tym żyć przez lato.
Wierzę, że kiedy podłączałem okablowanie PRNDL, wcisnąłem niewielką ilość dodatkowego okablowania do kieszeni dźwigni zmiany biegów. Musiało zostać pogryzione przez mechanizm zmiany biegów. Moja wina. Powinienem był przykleić dodatkowe okablowanie do podłogi obok dźwigni zmiany biegów. Jak podejrzewałem, ten wspaniały stary samochód był w porządku, to moja wpadka spowodowała problem.
Następnym razem, gdy wyciągnę konsolę (mam nadzieję, że NIGDY, lol), naprawię i prawidłowo zabezpieczę to okablowanie PRNDL. Naprawdę lubię tę konsolę, ale jej instalacja była prawdziwym PITA. Co zaskakujące, wycięcie podstawy konsoli dla podłogi kabrioletu było łatwą częścią. Wahałem się, czy włożyć konsolę repro 67 do 68, ponieważ nie pasuje idealnie. Ale po dosłownym poszukiwaniu reprezentacyjnej konsoli 68 przez dziesięciolecia, zdecydowałem się na 67. Dużym testem było to, czy żona ją polubiła, i to zdecydowane tak. Przed tym kabrioletem (to jej samochód) miała coupe 68, które miało konsolę i jest zachwycona, że ma ją w kabriolecie. Nie jestem pewien, czy kiedykolwiek udostępniłem zdjęcie, jak konsola repro 67 wygląda w 68.
 
#27 ·
Być może uda Ci się wyciągnąć środkowy chromowany panel i uzyskać przynajmniej częściowy dostęp do okablowania.
 
#28 ·
Możesz spróbować wyciągnąć środkowy chromowany panel i uzyskać przynajmniej częściowy dostęp do okablowania.
Dzięki. Wielkie umysły myślą podobnie. Też o tym pomyślałem. Musiałbym wyciągnąć radio, a następnie zdjąć "drzwi garażowe" z konsoli. Te mocowania drzwi garażowych do tego elementu są bardzo trudne do zdobycia i musiałbym również wyciągnąć schowek.
Wymieniłem dywaniki, siłowniki hydrauliczne dachu, dodałem konsolę, wymieniłem ramkę deski rozdzielczej, powiązane elementy deski rozdzielczej i odrestaurowałem kierownicę zeszłego lata - więc naprawdę brakowało nam jazdy samochodem. Z niecierpliwością czekamy na możliwość jazdy nim tego lata.
 
#30 ·
Chciałbym mieć konsolę w swoim, ale szczęka mi opadła, kiedy je wyceniłem
Zgadzam się, a nasz automat również wymagał nowego, specyficznego dla konsoli drążka zmiany biegów - więc kolejne 300 $ za to, kolejne 80 $ za tylny wspornik radia konsoli i kolejne 40 $ za pokrętła radia konsoli. Problemy z poruszającym się światłem PRNDL również dodały dodatkowego czasu i wysiłku. Kabriolety wymagają przycięcia podstawy, aby pasowała. Pamiętaj, że wyciągasz siedzenia, a duża część pracy polega na dostaniu się pod deskę rozdzielczą. Dostęp do kilku elementów mocujących był wyzwaniem, a także wyciągnąłem schowek i zestaw wskaźników, aby się do nich dostać. Przełączyłem również okablowanie świateł konsoli, aby można je było łatwo podłączyć. Wyjąłem, przebudowałem i ponownie zainstalowałem silnik w tym samochodzie i poszło to znacznie płynniej i było łatwiejsze niż instalacja tej konsoli - oczywiście byłem wtedy młodszy.
 
#31 ·
Niedawno miałem zwarcie elektryczne, które okazało się żarówką oświetlenia deski rozdzielczej. W jakiś sposób żarnik częściowo się zerwał, więc nadal miał ciągłość, ale jego rezystancja była znacznie niższa niż powinna. Jeśli jeszcze nie wyciągnąłeś żarówek, rozważ to!