Vintage Mustang Forums banner

Moja opinia na temat ulepszenia systemu dźwiękowego

2.9K views 15 replies 5 participants last post by  image98  
#1 ·
Pierwszą modyfikacją, o której kiedykolwiek myślałem w przypadku Mustanga, była modernizacja systemu nagłośnienia. To dalekie od najważniejszej modernizacji, ale w tamtym czasie moje doświadczenie w pracy z samochodami ograniczało się do instalacji wzmacniacza i subwoofera w moim 12-letnim Lexusie; to było prawie wszystko, co potrafiłem zrobić.

Kiedy kupiłem Mustanga w 2013 roku, miał on nieoryginalny zestaw AM/FM/odtwarzacz kasetowy z lat 90. Dziadek zainstalował również głośniki 6x9 w półce tylnej i kilka 5,25 w panelach bocznych. Ja, jako uczeń liceum, byłem podekscytowany odtwarzaczem kasetowym, ponieważ mogłem kupić jedną z tych kaset z wystającym kablem aux i odtwarzać muzykę z telefonu. Brzmiało to okropnie, ale spełniało swoje zadanie.

Image


Image


Image


Niedługo zacząłem marzyć. Oto moja lista wymagań:
  • Przyzwoita jakość dźwięku / głośność (obejmuje to subwoofer... dla mnie muzyka brzmi po prostu pusto bez niego)
  • Możliwość połączenia przez Bluetooth (wszystko, co odtwarzam, pochodzi z mojego telefonu; naprawdę nie potrzebuję radia, odtwarzacza CD ani niczego innego)
  • Wygląd zgodny z epoką (niekoniecznie w 100% oryginalny, ale nie na miejscu)
  • Możliwość korzystania z oryginalnego radia AM

Narysowałem ten koncept w 2014 roku; 8 lat później w końcu zacząłem nad nim pracować.

Image
 
#2 ·
To, co zrobiłem z moim niedziałającym radiem AM, to poprowadziłem przewód z włącznika/wyłącznika do wzmacniacza, który ukryłem z tyłu mojego '65. Jestem pewien, że to samo można zrobić z działającym radiem AM, jeśli chcesz mieć działające radio. W ten sposób masz właściwe radio w desce rozdzielczej i nikt się nie domyśla.
 
#13 ·
To, co zrobiłem z moim niedziałającym radiem AM, to poprowadziłem przewód z włącznika do wzmacniacza, który ukryłem z tyłu mojego 65. Jestem pewien, że to samo można zrobić z działającym radiem AM, jeśli chcesz mieć działające radio. W ten sposób masz właściwe radio w desce rozdzielczej i nikt nie jest mądrzejszy.
To sprytny sposób na zintegrowanie włącznika. Nadal potrzebuję pokrętła głośności i pokręteł skanowania w moim radiu, ale byłoby naprawdę sprytnie, gdybym mógł podłączyć się do włącznika radia dla zasilania wzmacniacza i jakoś użyć suwaka (balansera?) radia do przełączania między AM i Bluetooth.
 
#3 ·
Krok 1: Ulepsz alternator

Mój ostateczny koncept wykorzystywał 2 wzmacniacze, 1 dla głośników i 1 dla subwoofera. Wiedziałem, że będę potrzebował więcej mocy niż standardowy alternator, więc od tego zacząłem. Po wielu poszukiwaniach na forum zdecydowałem się na konwersję PA Performance 95A 3G. Wybrałem również chromowane wykończenie; dość zbędne, ale tak błyszczące... W każdym razie, kiedy chciałem go zamontować, zauważyłem, że zacisk 12V był nieprzyjemnie blisko bloku; jakby "to prawdopodobnie spowoduje iskrzenie". Wysłałem e-mail do PA Performance i zostałem poinformowany o ustawieniu alternatora. Zaniosłem go do lokalnego warsztatu i ustawili go dla mnie za darmo (zostawiłem napiwek). Kiedy wróciłem do domu, wpasował się idealnie i bez żadnych nieprzyjemnych luzów.

Image


Image


Po zamontowaniu alternatora przeszedłem do okablowania. Instrukcje instalacji alternatora wymagały bezpiecznika w linii z akumulatorem, a ja potrzebowałem również bezpiecznika dla przewodu zasilającego wzmacniacza. Miałem już 4 lub 5 przewodów zwisających z gorącej strony elektromagnesu rozrusznika, więc dodałem blok dystrybucji zasilania, aby uporządkować sprawy i zrobić miejsce na dodatkowe przewody. Bałagan w okablowaniu doprowadza mnie do szału, więc prawie całe moje okablowanie jest na zamówienie. Kupiłem hydrauliczną zaciskarkę od Harbor Freight, aby założyć nowe zaciski na przewodach alternatora/akumulatora (4ga) i przewodach zasilających wzmacniacza (1/0ga). Używam bezpieczników 200A ANL zarówno do alternatora, jak i wzmacniaczy; uchwyty bezpieczników znajdują się tuż pod blokiem dystrybucji.

Image


Image


Image
 
#4 ·
Krok 2: Montaż wzmacniaczy

Po zajęciu się ulepszeniem zasilania, przeszedłem do montażu wzmacniaczy. Zdecydowałem się na 2 oddzielne wzmacniacze; 4-kanałowy do głośników i mono-kanałowy do subwoofera. Oba to Pioneer klasy D (GM-DX871 i GM-DX874).

Po wyjęciu tylnego siedzenia usunąłem cienką płytę dzielącą bagażnik, aby użyć jej jako szablonu dla kilku nowych kawałków sklejki 1/2". Musiałem wprowadzić kilka poprawek w oparciu o grubość sklejki, ale udało mi się pociąć nowe kawałki bez większych problemów. Aby je zamontować, użyłem podnośnika nożycowego i deski 2x4, aby je utrzymać na miejscu, a następnie użyłem istniejących otworów, aby je przykręcić. Miałem już kawałek dywanu do tego dzielnika; wszystko, co musiałem zrobić, to wyrównać go i przykręcić. Mógłbym go przykleić, ale nie przeszkadzają mi śruby w tym zastosowaniu, a to jest znacznie łatwiejsze do usunięcia.

Montaż wzmacniaczy był łatwy dzięki tej sklejce 1/2"; gdy tylko ustaliłem odstępy, wystarczyły tylko 4 śruby na sztukę.

Aby je podłączyć, poprowadziłem przewód 1/0ga od komory silnika do bagażnika, zgodnie z fabrycznym okablowaniem; przez ścianę grodziową po stronie pasażera, za panelem kopnięcia, pod płytą progu drzwi, za panelem ćwiartkowym i do bagażnika. Poprowadziłem przewody "sygnałowe" (mówiące wzmacniaczom, aby się włączyły) bezpośrednio obok przewodu zasilającego. Użyłem bloku T (Stinger SPD512), aby rozdzielić zasilanie na wzmacniacze. Do uziemienia poprowadziłem oddzielne przewody bezpośrednio do nadwozia. Zdałem sobie z tego sprawę dopiero wtedy, gdy chciałem podłączyć przewody, ale najwyraźniej wzmacniacze mogą odbierać tylko przewód do 4ga; kilka reduktorów 45 stopni załatwiło sprawę.

Poprowadziłem kable wejściowe (RCA) i przewód przedniego głośnika tak samo jak przewód zasilający, ale po stronie kierowcy (aby oddzielić zasilanie i sygnał); za panelem ćwiartkowym, pod płytą progu drzwi i za panelem kopnięcia do deski rozdzielczej. Przewód głośnikowy do tylnych głośników i subwoofera pozostaje w bagażniku, więc nie ma specjalnego prowadzenia.

Ostatecznie mogę spróbować całkowicie ukryć wzmacniacze; do tego czasu myślę, że to ustawienie wygląda całkiem schludnie i chociaż jest to oczywiście niezgodne z okresem, trzeba włożyć głowę do bagażnika, aby to naprawdę zobaczyć.

Image


Image


Image


Image


Image


Image


Image


Image
 
#5 ·
Krok 3: Montaż głośników tylnych

Do głośników tylnych wybrałem Pioneer TS-A692F 6x9. Stare głośniki były montowane od spodu półki tylnej, z ramą, która siedziała na górze półki tylnej. Śruby przechodziły przez tę ramę, następnie przez półkę tylną, następnie przez głośnik i wydaje się, że trzeba było trochę kombinować, żeby to zadziałało.

Nie podobało mi się, jak stare maskownice głośników wyglądały na półce tylnej i chciałem uzyskać czystszy wygląd, więc wiedziałem, że nadal będę montował głośniki od spodu. Kiedy po raz pierwszy to wyrównałem, membrana głośnika stykała się z blachą. Wziąłem tę ramę i przesunąłem ją z góry półki tylnej na spód i użyłem jej jako dystansu. Zagiąłem tę fuszerkę najlepiej jak potrafiłem i wywierciłem małe otwory, aby przykręcić do niej ramę. Trochę denerwowało mnie próbowanie wkręcić te malutkie nakrętki, trzymając głośnik w górze, ale nie planuję robić tego często.

Nie jestem fanem wiotkiego materiału, z którego zwykle wykonane są półki tylne, więc wyciąłem jedną z płyty 1/4". Wziąłem trochę standardowego materiału głośnikowego i owinąłem go, a następnie pomalowałem elastyczną farbą do wnętrz 'pergamin' (NPD VP-5779), aby dopasować ją do wnętrza. Nie pasuje idealnie i nie jestem zadowolony z tego, jak widoczne są otwory na głośniki, ale wygląda lepiej niż wcześniej. Prawdopodobnie w pewnym momencie pobawię się dziurkaczem i arkuszem winylu (sprawdź ostatnie zdjęcie; widziałem to na zlocie).

Image


Image


Image


Image


Image


Image


Image
 
#6 ·
Krok 4: Zamontuj przednie głośniki

W panelach dolnych były już głośniki, ale były zamontowane na standardowym panelu dolnym z przekładką ze sklejki 3/4". Całkiem fajnie, ale zmodernizowałem je do paneli dolnych z listwami głośnikowymi. Użyłem głośników Pioneer TS-A1370F 5-1/4"; głębokość montażu wynosi tylko 2-1/8", ale i tak musiałem użyć 2 gumowych podkładek między głośnikiem a płytą montażową, aby uzyskać wystarczający prześwit. Stare panele dolne były w kolorze pergaminu (uważam, że jest to technicznie poprawne), ale zawsze wyglądały dla mnie trochę dziwnie. Postanowiłem pomalować je na bordowo (NPD VP-5732R), aby pasowały do dywanu i myślę, że ten wygląd bardziej mi się podoba.

Ponownie, tak naprawdę nie chcę, aby głośniki były punktem centralnym, więc pomalowałem kratki na bordowo, aby pasowały do panelu dolnego. Nie tak bardzo ukryte jak tylne, ale myślę, że dobrze się wkomponowują.
 
#7 ·
Krok 5: Subwoofer

Wybrałem 10-calowy głośnik niskotonowy Pioneer TS-D10LS2 do montażu płytkiego; mam 12-calowy w moim codziennym samochodzie, który jest więcej niż wystarczający i nie próbuję trząść żadnymi oknami. Mam na razie dość prostą zamkniętą obudowę (Sound Ordnance BB10-64S), która idealnie pasuje do tylnego rogu bagażnika (przy tylnym świetle). Krótki przewód głośnikowy do wzmacniacza i gotowe. Z czasem zrobię bardziej trwałą i spójną obudowę.
 
#8 ·
Krok 6: Radio AM, adapter Bluetooth i przełączniki

Po zainstalowaniu i okablowaniu głośników i wzmacniaczy, zacząłem pracę nad deską rozdzielczą. Zanim włożyłem radio AM z powrotem, wypolerowałem je, a następnie podłączyłem konwerter wyjścia liniowego (Kicker 46KiSLOC); to w zasadzie osłabienie sygnału radia AM, dzięki czemu mogę go wysłać z powrotem przez wzmacniacz w bagażniku. Następnie przymocowałem adapter Bluetooth (JL Audio MBT-RX) do obudowy radia za pomocą taśmy montażowej i zainstalowałem radio w desce rozdzielczej. Poprowadziłem kable RCA z konwertera wyjścia liniowego (radio AM) i z adaptera Bluetooth do przełącznika RCA (Sescom SES-AUDIO-AB); podłączyłem radio AM do kanału 'A', a adapter Bluetooth do kanału 'B'. Wyjście przełącznika RCA łączy się z wejściem wzmacniaczy i pozwala mi przełączać się między źródłami.

Przełącznik RCA był w porządku, ale zintegrowany przełącznik kołyskowy był maleńki, więc zdjąłem przełącznik kołyskowy, przylutowałem kilka przedłużeń przewodów i podłączyłem je do pełnowymiarowego przełącznika kołyskowego 3PDT (Carling HM251-73). Pierwsze dwa bieguny przełącznika są dla sygnału wejściowego; jeden dla czarnego, jeden dla czerwonego. Użyłem trzeciego bieguna do zasilania, aby włączyć tylko wybrane źródło wejściowe. Nie zrobiłem dobrego zdjęcia tego okablowania, ale zaznaczyłem zdjęcie zapasowego przełącznika, aby pokazać to trochę lepiej.

Dla przewodów sygnału zasilania wzmacniacza podłączyłem kolejny przełącznik kołyskowy. W pozycji środkowej oba wzmacniacze są wyłączone; podnieś go do góry, a włączony jest tylko wzmacniacz głośnikowy; opuść go w dół, a włączone są zarówno wzmacniacze głośnikowe, jak i subwoofera. Wywierciłem kilka otworów, aby zamontować przełączniki kołyskowe w schowku. Pozycja została w pewnym sensie określona przez to, gdzie pasują przełączniki; te przełączniki 3PDT to nie żart, a kiedy włożysz 9 przewodów do tyłu, potrzebują sporo miejsca. Ponieważ i tak instalowałem nowe przełączniki, wyrzuciłem fabryczny przełącznik świateł awaryjnych i wspornik i zastąpiłem go standardowym przełącznikiem DPST. Zleciłem wykonanie kilku płytek przełączników w legend-plates.com, czarnych dla przełączników głośników i czerwonych dla kierunkowskazów.

Image


Image


Image


Image


Image


Image


Image
 
#9 ·
Po zainstalowaniu wszystkiego, mam to:

Radio AM
Image


Głośniki przednie i tylne
Image


Image


Wzmacniacze i subwoofer
Image


Image


Sterowanie:
Przełącznik głośnik/sub - w dół, aby włączyć oba wzmacniacze, w górę tylko dla głośników, w środku, aby wyłączyć oba wzmacniacze
Przełącznik Bluetooth/radio AM - w górę dla wejścia Bluetooth i zasilania adaptera, w dół dla wejścia AM i zasilania radia
Image


I najlepsza część: wciąż słyszę muzykę, gdy mam opuszczone szyby, i brzmi niesamowicie. Zazwyczaj zostawiam przełączniki ustawione na "Głośnik/Sub" i "Bluetooth", a za każdym razem, gdy uruchamiam samochód, mój telefon łączy się automatycznie; po prostu wybieram piosenkę i naciskam play. Dyskusyjną wadą jest to, że podczas korzystania z Bluetooth jedynym sposobem regulacji głośności jest telefon. Nie reguluję często głośności i nie przeszkadza mi używanie przycisków głośności w telefonie, ale nie jest to idealne rozwiązanie. To powiedziawszy, jeśli przełączysz przełącznik na radio AM i zamkniesz schowek, wygląda i działa dokładnie tak samo jak standardowy system radiowy (wiesz, z kilkoma dodatkowymi głośnikami). To nie jest idealne rozwiązanie, ale to moje rozwiązanie i jestem bardzo zadowolony z tego, jak się potoczyło.
 
#10 ·
Dzięki za udostępnienie tego artykułu. Dobra robota. Też o czymś takim myślałem, ale zastanawiałem się, jak często faktycznie używałbym radia AM. W końcu poszedłem na łatwiznę i po prostu kupiłem wzmacniacz Bluetooth i głośnik DVC z przodu oraz 2 głośniki 6x9 z tyłu. Wciąż zastanawiam się, czy dodanie subwoofera jest warte zachodu.
 
#11 ·
Dzięki za udostępnienie tego artykułu. Dobra robota. Też o czymś takim myślałem, ale zastanawiałem się, jak często faktycznie używałbym radia AM. W końcu poszedłem na łatwiznę i po prostu kupiłem wzmacniacz Bluetooth i głośnik DVC z przodu oraz 2 głośniki 6x9 z tyłu. Wciąż zastanawiam się, czy dodanie subwoofera jest warte zachodu.
Nigdy nie użyję radia AM, ale chciałem estetyki i z jakiegoś powodu przeszkadzałoby mi, gdybym miał radio w środku i nie działałoby. Prawie na pewno nie warte pieniędzy / wysiłku, aby utrzymać je w funkcjonalności, ale do diabła, jeśli nie zmarnuję jeszcze trochę na antenę zasilania, zanim skończę. Subwoofer jest dla mnie o wiele bardziej wart zachodu, ale dodatkowy bump może nie być wart czasu, pieniędzy i trwałej utraty przestrzeni bagażnika dla innych.
 
#12 ·
Całkowicie rozumiem to z radiem. Rozebranie go, aby wymienić żarówkę i upewnić się, że przynajmniej się zapala, było zakresem moich wysiłków.
 
#14 ·
Całkowicie rozumiem to z radiem. Rozebranie go, aby wymienić żarówkę i upewnić się, że przynajmniej się zapala, było zakresem moich wysiłków.
Człowieku, rozebrałem radio tylko po to, żeby je sprawdzić. Złożyłem je z powrotem, wyczyściłem i zainstalowałem, a potem zdałem sobie sprawę, że powinienem był wymienić tę żarówkę. Teraz będę musiał wyciągnąć całą rzecz tylko dla tego.